لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سوئیفت به مقام ده زبان برنامه نویسی پر استفاده ارتقاء یافت

سوئیفت به مقام ده زبان برنامه نویسی پر استفاده ارتقاء یافت

 زبان برنامه نویسی اختصاصی اپل با عنوان سوئیفت به تازگی توانسته در لیست 10 زبان برتر و پر استفاده در دنیای کد نویسی جای بگیرد.

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهند که سوئیفت با کنار زدن Objective-C به مهم‌ترین و محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی برای محصولات اپل تبدیل شده است.

جایگاه سوئیفت در وب سایت‌های گیت هاب و Stack Overflow نشان می‌دهد که زبان برنامه نویسی یاد شده توانسته جایگاه خود را در میان دیگر زبان‌های کد نویسی باز کند و به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های مناسب برای تولید نرم افزارهای کاربردی در دستگاه‌های تولید شده توسط اپل تبدیل شود.

بر همین اساس، 5 زبان برنامه نویسی برتر تا پیش از این، جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، پی اچ پی و سی بوده‌اند و حالا سوئیفت توانسته جایگاه خود را به این زبان‌ها نزدیک کند. گفتنی است که سوئیفت با وجود محدود بودن به پلتفرم‌های توسعه یافته توسط اپل، همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان برنامه نویسان برخوردار است و بسیاری از توسعه دهندگان از آن برای ساخت نرم افزارهای خود استفاده می‌کنند.

در این میان تلاش‌های اخیر اپل نظیر ارائه اپلیکیشن آموزش سوئیفت به کودکان با عنوان Swift Playgrounds در آیپدها و آموزش این زبان برنامه نویسی در مدارس و دانشگاه‌ها باعث شده تا محبوبیت این زبان افزایش پیدا کند. سوئیفت یک زبان برنامه نویسی متن باز و کامپایلری است که برای توسعه اپلیکیشن در سیستم عامل‌های اپل نظیر iOS، macOS، WatchOS و tvOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این زبان برنامه نویسی از سال 2010 به بعد توسعه پیدا کرده است و در حقیقت یک زبان برنامه نویسی جدید به حساب میاید. اولین اپلیکیشن مبتنی بر این زبان کد نویسی توسط اپل در سال 2014 منتشر شد و از آن پس بسیاری از توسعه دهندگان در فعالان حوزه نرم افزار تصمیم به استفاده از آن برای تولید محصولات دیجیتالی خود گرفتند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420