اپل اعلام کرد که از این پس حداکثر حجم نرم افزارها را از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش خواهد داد و توسعه دهندگان میتوانند نرم افزارهایی تا حجم 4 گیگابایت را تولید کنند. این افزایش حجم میتواند فرصتی برای سازندگان بازیهای گرافیکی باشد تا با استفاده از این موقعیت جزئیات بیشتری را طراحی کرده و همچنین میزان گیم پلی بازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
اپل در این اعلامیه عنوان کرد:
میزان محدودیت حجم بسته نرم افزاری که در آیتونز ثبت میشود از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش یافته است. بنابراین توسعه دهندگان میتوانند محتویات بیشتری را در بسته خود اضافه کرده و تجربه کامل و بهتری را برای کاربران فراهم کنند. لطفا در نظر داشته باشید که این تغییر تاثیری در میزان حجم برای دانلود در شبکه سلولار (حداکثر 100 مگابایت) نخواهد داشت.
محدودیت 2 گیگابایتی برای تولید نرم افزار از ابتدای تاسیس فروشگاه ابزارک اپل وجود داشته است و این تغییر نخستین بار است که صورت میگیرد. حداکثر حجم 2 گیگابایت در برخی مواثع باعث جلوگیری از عرضه برخی از بازیها بدلیل حجم بالا میشد، مثلا بازی Final Fantasy VII در سال 2013 نتوانست راهی به فروشگاه ابزارک پیدا کند و شرکت Square Enix تولید کننده بازی نیز اعلام کرد که بدلیل این محدودیت این بازی به این زودیها برای iOS عرضه نخواهد شد.
با گذشت سالها و با توجه به افزایش کیفیت صفخات نمایش آیفون و آیپد توسعه دهندگان نیاز به حجم و ازادی بیشتر برای ساخت محتوای مناسبتر با صفحات نمایش رتینا داشتند. افزایش محدودیت نرم افزارها به 4 گیگابایت میتواند کمی دست آنها را برای ساخت نرم افزارهای با کیفیت تر که شاید حتی به حجم بیشتری نیز نیاز داشته باشند فراهم میکند.
sibname