لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شهردار کوپرتینو از عدم پرداخت مالیات توسط اپل ناراضی است

شهردار کوپرتینو از عدم پرداخت مالیات توسط اپل ناراضی است

شهردار کوپرتینو میگوید اپل حتی یک دلار هم به عنوان مالیات پرداخت نمیکند :‌

بری چانگ شهردار شهر کوپرتینو اخیرا طی مصاحبه‌ای که با The Guardian داشته است ، اعلام کرده که اپل حتی یک دلار هم بعنوان مالیات پرداخت نمیکند و به طرق مختلف از دادن مالیات سربازمیزند . وی اذعان داشته است که اپل تمامی درآمدهای خود را که حاصل از فروش محصولات و ارائه خدمات میباشد را خارج از این کشور نگهداری میکند . وی با بایان اینکه مقراصلی و ساختمان اصلی اپل در این شهر واقع گشته است از اپل درخواست پرداخت مالیات کرده است . 

چانگ قصد دارد تا مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از اپل به عنوان مالیات دریافت کند و این مبلغ را هزینه زیرساخت‌های شهر بکند . البته جالب است بدانید که شورای شهر به دالایل نامعلومی از شهردار حمایت نکرده است . 

چانگ بیان کرده است : ” اپل در حال به دست آوردن درآمد هنگفتی است و باید از این درآمد در راه پیشرفت شهری که در آن مستفر است هزینه کند . من عقب نمیکشم . میدانم که افزایش مالیات خوشایند نیست ، اما برای شهری که مقر اصلی تکنولوژی در دنیا میباشد ، داشتن یک سیستم حمل و نقل عمومی قدیمی شرم‌اور است . سیاست مدارها هیچ مقاومتی در مقابل اپل نمیکنند و میترسند تا وارد گود شوند ” .

اما اپل چیزی کاملا برعکس شهردار میگوید . آن ها مدعی شده اند که علاوه بر مالیات فروش محصولات ، ده ها میلیون دلار نیز به عنوان مالیات ساختمان جدیدشان پرداخت کرده اند . البته آن ها به این نکته نیز اشاره کرده اند که پس از راه اندازی مقر اصلی ، میلیاردها دلار به کسب و کار منطقه کمک خواهد شد . 

با این حال، طبقه گفته تیم کوک، اپل همیشه همگام با قانون بوده و حقیقتا هم امری خلاف قانون صورت نپذیرفته است. طبق قوانین ایالات متحده آمریکا، شرکت ها می توانند سرمایه خود را در کشورهایی که مالیات اندکی دریافت می کنند ذخیره کرده و در شعبات خود پخش کنند. اگر قرار بود اپل بابت تمام دارایی های خود مالیات پرداخت کند، باید مبلغی نزدیک به 60 میلیارد دلار به کوپرتینو دو دستی تقدیم می کرده.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت