لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا باید لپ تاپ خود را با مک بوک اپل تعویض کنید

چرا باید لپ تاپ خود را با مک بوک اپل تعویض کنید

اگر به گذشته نگاه کنیم  متوجه میشویم که پیشرفت و مدرن شدن جوامع تا به این اندازه قابل تصور نبوده است.بهره گیری از دانش ، خلاقیت و نبوغ انسانها و پشتکار و صرف میلیونها دلار پول عاملی است که دنیای ارتباطاتی ما را بدین شکل رشد داده ، اما عامل دیگر که خود باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت میشود رقابت کمپانی ها و شرکتهای بزرگ در زمینه های گوناگون با یکدیگر است ، به شکل مشخص‌تر بگوییم برای مثال دو غول بزرگ دنیای کامپیوتر یعنی مایکروسافت و اپل از دیرباز با هم در حال رقابتی تنگاتنگ به منظور جلب مشتری بیشتر و تسهیل کارها بوده اند.ساخت سیستم عامل مکینتاش و ویندوز که تنها یکی از چندین کار بزرگ این ۲ شرکت است باعث شده امروز اکثر کارهایمان به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام شود در عین حال هر یک با داشتن ویژگیها و تواناییهای مختص به خود مخاطبان متعددی را در دنیا به سمت و سوی خود جلب کرده است.

حال ما در مطلب پیش رو قصد داریم که به ۴ شاخص ساده اما تاثیرگذار کامپیوترهای مک شرکت اپل بپردازیم این موارد تنها برای افزایش دانش و آگاهی افراد غیر مطلع و همینطور نشان دادن اهمیت و گستردگی این دسته از محصولات بوده و طبیعتا کامپیوترها و سیستم عاملهای دیگر نیز دارای برتریهای مختص به خود هستند.

OSX

بر هیچکدام از ما جزئیات به کار رفته در سیستم عامل ویندوز پنهان و پوشیده نیست ، اما داشتن نکات ریز و درشت تنها عامل موفقیت نبوده ، برای مثال شما در ویندوز برای نصب یک برنامه باید دردسرهای بیشتری را بکشید اما به لطف ساختار سیستم عامل OSX ریختن برنامه ها و حتی اجرای آنها بسیار ساده تر و حتی با یک Drag & Drop ساده نیز میسر است.تنوع اپلیکیشنها در ویندوز به نظر بیشتر است اما در واقع نرم افزارهای موجود برای مک کاملا حرفه ای تر و حتی با اپشنهای بیشتر در اختیار شما قرار میگیرد.موضوع اپدیتهای وقت و بی وقت ویندوز نیز وجه تمایز دیگر با بروزرسانی OSX است . از نظر ویروس هم سیستم عامل مکینتاش بسیار ایمن تر نسبت به ویندوز میباشد . اولین چیزی که شما را در سیستم عامل مکینتاش به سمت خودش جذب میکند ، طراحی ظاهری فوق العاده زیبا و چشم نواز آن میباشد . کنار همه این موارد مصرف ۵۰٪ باطری در سیستم عامل مکینتاش نسبت به ویندوز را در نظر بگیرید . این ادعا بدان معناست که اگر یک لپ تاپ Sony دارید که باتری آن برای مدت ۲ ساعت پاسخگوی شما میباشد ، میتوانید با نصب سیستم عامل مکینتاش از باطری ۴ ساعته بهره مند شوید .

کیفیت و پایداری

در نظر بسیاری کامپیوترهای مک و محصولات اپل فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند و یک عده خاص علاقمند به خرید این محصولات هستند ، اما این تفکر درستی نیست باید واقع بین باشیم دستگاههای اپل دارای کیفیت ساخت بسیار مطلوبی هستند (مسلما خالی از ایراد و اشکال نیستند) برای مثال مک بوک های این شرکت با داشتن بدنه ی یکپارچه و آلومینیومی از استحکام بالایی برخوردار است و در اثر افتادن و گرما و سرما کارایی خود را از دست نمیدهند.

عدم نیاز به ارتقاء یا تعویض مک بوکها و پشتیبانی نرم‌افزار اپل از آن برای چندین سال این لپتاپ را در جرگه ی وسایل با عمر طولانی قرار میدهد. لازم به یادآوری میباشد که استفاده از بدنه آلومینیوم خود رسانای گرما میباشد که توسط این بدنه میتوان دمای داخل مک بوک را به شدت کاهش داد . شما پس از استفاده ۳ ساله از لپ تاپ اپل ، همچنان میتوانید از آن به عنوان یک لپ تاپ نو از نظر ظاهری نگاه کنید . این دقیقا برخلاف سایر برندهای پلاستیکی میباشد که به شدت در مقابل ضربه و استفاده بیش از اندازه حساس میباشند .

استفاده از تکنولوژیهای روز

بدون شک اپل کمپانی است که هر ساله در معرفی محصولات جدیدش بیشتر بر روی سخت افزارهای بروز تاکید دارد ، جدیدترین پردازنده های اینتل ، تراشه های CPU و GPU ،ماژولهای WiFi قویتر و … .یکی دیگر از موارد مهم در این بحث باتری و میزان مصرف انرژی در این دستگاه است. به واسطه‌ی برنامه نویسی قوی ، بهینه بودن سیستم عامل و استفاده اصولی از سخت‌افزار باعث شده لپتاپهای اپل دارای بیشترین میزان عمر باتری در میان رقبای خود باشند.

در عین حال کمپانی اپل جایگزین کردن سخت‌افزارها و روی آوردن به تکنولوژیهای جدید را در میان مردم بیشتر از رقبای خود جا انداخته برای مثال قرار نگرفتن FloppyDrive و DVD Drive ، استفاده از USB-C و … برای اولین بار توسط محصولات این شرکت میان جامعه فراگیر شد. اخیرا همان طور که میدانید شرکت اپل در پی عوض کردن دکمه FN به پنل OLED میباشد تا استفاده از این دکمه های کم مصرف ، بهینه سازی شود . کاری که شاید بسیاری از شرکت های سازنده لپ تاپ حتی فکر این موضوع را هم نمیکردند . یکی دیگر از موضوعاتی که در آینده ای نه چندان دور بر روی مک بوک ها اتفاق خواهد افتاد ، استفاده از تاچ آیدی برای روشن شدن لپ تاپ میباشد .

واقعا ارزشش رو داره!!

برای تصمیم گیری در خصوص استفاده از مک بوکهای اپل این سوالات را از خود بپرسید:

چقدر پیش آمده که در اجرای یک برنامه ، ویندوز یا خود نرم‌افزار دچار Crash شود ؟

چندبار شده که شما برای اجرای یک اپلیکیشن مجبور به تعویض ویندوز شده‌اید؟

تا چه میزان دنبال یک نرم‌افزار حرفه ای ادیت عکس و فیلم برای ویندوز گشته اید و برنامه ی دلخواه خود را نیافته اید؟

میزان مصرف باتری لپتاپتان جوابگوی میزان کار و استفاده ی شما هست؟

آیا لپتاپ شما گاه و بیگاه صدای فنش بالا میرود و شما را حتی در انجام امور ساده نیز اذیت میکنید؟

به نظرتان ویندوز امنیت لازم را برای انجام کارهای مهم وشخصی شما را داراست؟

تا به حال چند بار اطلاعاتتان توسط ویروس تخریب گشته است ؟

چرا همیشه وضعیت ظاهری ویندوز ما را اذیت میکند ؟

در نهایت انتخاب با شماست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373