لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مارک زاکربرگ: زهرمان را به اپل خواهیم ریخت

مارک زاکربرگ: زهرمان را به اپل خواهیم ریخت

طی چند ماه گذشته مارک زاکربرگ و شرکت تحت مدیریتش یعنی فیس‌بوک بر سر مواضع مربوط به جمع آوری اطلاعات کاربران و حفظ حریم خصوصی با شرکت اپل در حال نزاع بوده‌اند. حال زاکربرگ اعلام کرده که باید زهرش را به اپل بریزد.

قابلیت اخیر iOS و iPadOS باعث شده تا اپلیکیشن‌ها و شرکت‌های جمع آوری اطلاعات مثل فیس‌بوک مجبور شوند تا قبل از ردیابی اطلاعات و جمع آوری آن‌ها، از کاربران اجازه بگیرند.

در مصاحبه‌ای که تیم کوک اخیراً انجام داده از او پرسیده شد که اگر اپل با بحرانی مشابه موقعیت فیس‌بوک مواجه شود چگونه شرکت را اداره و مدیریت می‌کند؟ او در پاسخ گفت که اپل به دلیل مواضع متفاوت خود نسبت به حریم خصوصی و اطلاعات کاربران هرگز در شرایطی مشابه فیس‌بوک قرار نخواهد گرفت.

به نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ از این اظهارات کوک خشمگین شده و به کارکنان خود گفته که باید دردی بزرگ بر اپل تحمیل کنند یا اصطلاحاً «زهر خودش را به اپل بریزد». ماه گذشته زاکربرگ طی یک تماس تلفنی، اپل را تهدیدی بسیار بزرگ برای فیس‌بوک دانسته و گفته که اپل از سیستم عامل خود برای مداخله در نحوه عملکرد فیس‌بوک در اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور استفاده کرده است.

یک روز بعد از این اظهار نظر زاکربرگ، تیم کوک طی یک سخنرانی در کنفرانس مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات، ضمن محکوم دانستن فیس‌بوک به این موضوع اشاره کرد که حداکثر تعامل کاربران در مدل کسب و کار فیس‌بوک در نهایت منجر به اختلاف و خشونت میان شرکت‌های بزرگ فناوری می‌شود.

در ماه دسامبر فیس‌بوک تبلیغاتی تمام صفحه را در روزنامه‌ها منتشر کرد که در آن به اپل بابت لزوم شفافیت ردیابی برنامه‌ها حمله کرده بود.

فیس‌بوک اعتراض دارد که چرا اپل همه اپلیکیشن‌ها را مجبور کرده تا قبل از ردیابی کاربران در برنامه‌ها و اینترنت، از کاربران اجازه بگیرند. فیس‌بوک از این دیدگاه به اپل حمله کرده که قانون App Tacking Transparency به کسب و کارهای کوچک آسیب زیادی وارد می‌کند؛ زیرا این مشاغل بر تبلیغات شخصی حاصل از ردیابی مؤثر متکی هستند.

طبق اظهارات اپل، برای ردیابی اطلاعات باید به کاربران حق انتخاب داده ‌شود؛ ضمن اینکه اپل معتقد است فیس‌بوک برای کسب سود بیشتر این مدل کسب و کار را برای خود انتخاب کرده است.

فیس‌بوک به دلیل قانون حفظ حریم خصوصی و انحصار طلبی اپل درخواست شکایتی تنظیم و به دادگاه ارائه داده است. قابل ذکر است که اپل متعهد شده ATT را از اوایل بهار راه اندازی خواهد کرد در حالی که فیس‌بوک علیرغم تلاش زیاد برای لغو این قانون در نهایت شکست خود را پذیرفته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373