لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا تعمیرپذیری مک بوک ها مسئله مهمی است؟

آیا تعمیرپذیری مک بوک ها مسئله مهمی است؟

یکی از مهم‌ترین حواشی در مورد مک بوک‌های اپل، بحث تعمیر پذیری این محصولات است و بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که اپل باید مک بوک‌های خود را تعمیر پذیر تر از آنچه امروز شاهد آن هستیم، تولید کند.

در این میان، حتی جنبشی با عنوان «حق تعمیر دستگاه‌ها» یا “Right to Repair” نیز علیه اپل و دیگر شرکت‌های فعال درزمینهٔ تولید محصولت الکترونیکی به راه افتاده است که از سعی دارد شرکت‌ها را متقاعد به تولید محصولات تعمیر پذیرتر کند. اما حالا یک سؤال مهم وجود دارد و آن هم اینکه تعمیر پذیری مک بوک‌ها تا چه میزان است و اینکه این مسئله تا چه میزان اهمیت دارد.

پیش از آنکه به  این سؤال پاسخ دهیم، باید بگوییم که مک بوک‌های اپل تعمیر پذیری بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارند. بسیاری از قطعات مک بوک‌ها با روند بسیار آسانی از دستگاه جدا می‌شوند و می‌توان در کمترین زمان ممکن آن‌ها را با قطعات جدید تعویض کرد. این در حالی است که بسیاری از دستگاه‌های امروزی، حتی این قابلیت را ندارند و برای تعمیر قطعات به‌ جای پیچ، از چسب و روش‌های اتصال غیرعادی استفاده کرده‌اند که حتی باز کردن آن‌ها را دشوارتر می‌کند.

از طرف دیگر باید به این مسئله اشاره کرد که مک بوک‌های اپل، از عمر مفید بسیار بالایی برخوردار هستند. مک بوک‌ها از قطعات سخت افزاری با طول عمر بالا بهره می‌برند و علاوه بر آن، اپل پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدتی از آن‌ها می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا خرید یک مک بوک، یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای کاربران به حساب بیاید.

عمر مفید بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار، بین 2 تا 4 سال است و پس از آن برخی از قطعات آن‌ها ممکن است از کار بیافتند و کاربر نیاز به تعمیر آن‌ها داشته باشد. این در حالی است که مک بوک‌ها بین 4 تا 6 سال عمر مفید دارند و برای مدتی طولانی برای کاربر کار می‌کنند. با وجود این مسئله، به‌ راحتی می‌توان گفت که مک بوک‌های اپل نیازی به تعمیر پذیری زیاد نخواهند داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420