لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یک نسخه از اولین کامپیوتر تولید شده توسط اپل با قیمت ۵۰ هزار دلار حراج گذاشته شد

یک نسخه از اولین کامپیوتر تولید شده توسط اپل با قیمت ۵۰ هزار دلار حراج گذاشته شد

یک حراجی به تازگی تعدادی از محصولات کلکسیونی شرکت اپل را برای حراج گذاشته است. در این حراجی یک نسخه سالم از اولین کامپیوتر تولید شده توسط اپل با قیمت ۵۰ هزار دلار آماده فروش شده است.

در این حراجی یک کامپیوتر اپل ۱، در کنار کت استیو جابز و تعدادی از یادگاری‌های ویژه از شرکت اپل نظیر دفترچه راهنمای Apple II که توسط استیو جابز امضا شده آماده فروش شده ‌اند.

کامپیوتر Apple-1 که اولین محصول تولید شده توسط شرکت اپل است توسط یک کلکسیونر به نام راجر واگنر نگه‌داری می‌شده که در سال ۲۰۰۲ در فستیوال کامپیوترهای قدیمی آماده فروش شده است. واگنر نویسنده اولین کتاب آموزشی در مورد برنامه‌نویسی به زبان اسمبلی در کامپیوتر Apple II است و یکی از دوستان قدیمی استیو وزنیاک نیز هست.

متخصصین حراجی رتبه هفت از ۱۰ را برای این کامپیوتر در نظر گرفته‌اند که همراه با یک نوار کاست پاناسونیک، کیبورد کامپیوتر Apple II و ۱۱ صفحه از دستورالعمل‌های ویژه برای کار با Apple-1 هست که توسط رونالد وین امضا شده است.

اولین کامپیوتر اپل در زمان رونمایی با قیمت ۶۶۶.۶۶ دلار آماده فروش شده بود که تنها ۱۷۵ نسخه از آن به طور کلی تولید شده بود. تخمین‌ها نشان می‌دهد که تنها نیمی از این محصول تولید شده در حال حاضر در دست کلکسیونرها است و باقی این محصولات امحا شده‌اند.

حراجی RR کامپیوتر Apple-1 را با قیمت اولیه ۵۰ هزار دلار آماده فروش کرده است. البته این حراجی اعلام کرده که ارزش نهایی این محصول می‌تواند تا ۴۵۰ هزار دلار نیز برسد. جالب اینجا است که یک نسخه قابل استفاده از کامپیوتر Apple-1 در سال گذشته با قیمت ۴۵۸ هزار دلار به فروش رسید. برخی از حراجی‌ها نیز ادعا کرده‌اند که این محصول را با قیمت ۸۱۵ هزار دلار فروخته‌اند که البته در مورد این موضوع جای شک وجود دارد.

محصولات قدیمی شرکت اپل شاید جذابیت زیادی برای طرفداران فناوری نداشته باشند، با این حال برخی از کلکسیونرها برای آن‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستند و همین موضوع باعث خبرساز شدن فروش آن‌ها در حراجی‌های مختلف می‌شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373