لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از سرورهای ابری گوگل برای ذخیره سازی داده‌های آیکلاود استفاده می‌کند

اپل از سرورهای ابری گوگل برای ذخیره سازی داده‌های آیکلاود استفاده می‌کند

 شرکت اپل به تازگی اذعان کرده که از پلتفرم‌های ابری گوگل برای ذخیره سازی داده‌های حساب‌های آیکلاود استفاده می‌کند.

این اطلاعات از آنجایی مهم است که اپل به طور رسمی در هیچ جای اطلاعات و بیانیه‌های حریم خصوصی استفاده کاربران از سرویس‌های اپل چنین مسئله‌ای را ذکر نکرده بود و کاربران بدون اینکه از این مسئله اطلاع داشته باشند، اطلاعاتشان در حساب‌های ابری گوگل ذخیره شده است.

این در حالی است که اپل در بیانیه‌های پیشین بارها تأکید کرده بود که داده‌های کاربران را در سرورهایی ایمن و شخصی خودش ذخیره می‌کند و به هیچ وجه حاضر نیست این داده‌ها را با دولت‌ها یا شرکت‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

اطلاعات جدید توسط Jordan Novet از خبرنگاران خبرگزاری CNBC منتشر شده است که در آن اپل اذعان کرده که اطلاعات کاربران آیکلاود را در سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند. با وجود اینکه تا به امروز بارها گوگل در مورد ایمن بودن سرورهای ابری خود تأکید داشته، اما بسیاری از کاربران، با استفاده از محصولات اپل و همچنین حساب کاربری آیکلاود قصد داشته‌اند تا داده‌های شخصی خود را در این سرورها ذخیره نکنند.

بر همین اساس مشخص شده که اپل از مدتی پیش تمامی اطلاعات کاربران نظیر مخاطبین، رویدادهای ذخیره شده در تقویم، تصاویر، اسناد و موارد دیگر را در پلتفرم ابری گوگل ذخیره می‌کند. این در حالی است که اپل تا پیش از این تنها یک بار ادعا کرده بود که بخشی از اطلاعات یاد شده به صورت رمزنگاری شده در سیستم پردازش ابری مایکروسافت با عنوان آژور ذخیره سازی می‌شود و هرگز در مورد انتقال داده‌ها به سرورهای گوگل سخنی به میان نیاورده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده، اپل داده‌های کاربران را از سال 2016 در سرورهای گوگل ذخیره می‌کند و آن‌ها را با سیستم رمز نگاری AES-128 و SHA-256 ایمن کرده است. هنوز کاربران در مورد این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند، با این حال پیش بینی می‌شود تا در روزهای آینده این مسئله باعث ابراز نارضایتی بسیاری از کاربران شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420