لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کنایه ایلان ماسک به انحصارطلبی اپل

کنایه ایلان ماسک به انحصارطلبی اپل

به گزارش وب‌سایت خبری CNBC، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در جریان گزارش مالی این شرکت با کنایه به اپل صحبت کرده و با اشاره به انحصارطلبی‌های شرکت اپل، این کمپانی را به یک تراریوم کاملا بسته تشبیه کرده است.

در جریان کنفرانس مالی اخیر تسلا برای استفاده رقبا از شبکه شارژ وسایل نقلیه این شرکت، ایلان ماسک گفت که قصد ندارد همانند اپل یک تراریوم کاملا بسته تبدیل شود و به رقبای خود اجازه دهد تا در دنیای آزاد فناوری فعالیت کند.

او در پاسخ به سوالی درباره اجازه دادن به رقبای تسلا در استفاده از شبکه شارژ این شرکت گفت که هدف تسلا حمایت از ظهور انرژی‌های پایدار است و نمی‌خواهند مثل برخی شرکت‌ها فناوری را فقط در انحصار خود داشته باشند.

مدیر عامل تسلا همچنین اشاره کرد که سیستم عامل آی او اس اپل یک پلتفرم بسته با کنترل کامل در دست شرکت اپل است که نصب هر نرم افزاری روی آن باید با اجازه اپل باشد، ضمن اینکه شرکت‌ها را مجبور به استفاده از اپ استور می‌کند.

ایلان ماسک همچنین درباره باتری‌های تسلا بحث کرد و گفت که بسیاری از افراد ما را متهم به استفاده مقدار زیاد کبالت در باتری‌ لیتیوم یون به کار رفته در اتومبیل‌ها کرده‌اند، در حالی که اپل بیشترین مقدار کبالت را استفاده می‌کند.

فعالیت‌های اپل در گذشته با استفاده از کبالت حتی به نقض حقوق بشر مرتبط بوده، به علاوه این شرکت لیستی از کارخانه‌های ذوب و تصفیه کبالت را نگه داشته که همانند سال 2020، مرتبا آن‌ها را حسابرسی می‌کند.

اپل و تسلا در گذشته اختلافات جزئی داشته‌اند و با حرکت اپل به سمت ساخت و تولید ماشین‌های الکتریکی، کارمندان یکدیگر را نیز ربوده و آن‌ها را به استخدام خود درآورده‌اند. ماسک در سال 2015، اپل را قبرستان تسلا نامید، او می‌گوید «اگر در تسلا موفق نبوده‌اید در اپل کار کنید.»

به گزارشی از بلومبرگ اپل اخیرا استیو مک مانوس مدیر سابق تسلا و مسئول مهندسی فضای داخلی ماشین را استخدام کرده و او اکنون یکی از مدیران ارشد اپل است.

ماسک در ارتباط با برخی محصولات اپل گفته که بیشتر جنبه سرگرمی داشته و به قدر کافی مهم نیستند و هشدار داده که پیچیدگی ماشین‌ها از گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند بیشتر است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420