لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون های 14 و 15 و 16 ریجستر می شود؟

آیفون های 14 و 15 و 16 ریجستر می شود؟

آیفون های 14 و 15 و 16 ریجستر می شود؟

نزدیک به دو سال است که تمامی طرفداران گوشی های آیفون منتظر عرضه گسترده و رجیستر نسل های جدید این تلفن هوشمند در بازار داخلی کشور هستند اما عدم تعیین تعرفه گمرکی برای گوشی های آیفون و همچنین عدم پشتیبانی اپراتورهای تحت نظارت دولت موجب مشخص نشدن وضعیت ریجیستری و عرضه این گوشی ها شده است و سوالی که ذهن بسیاری از طرفداران گوشی های آیفون را در ایران به خود مشغول ساخته، این است که آیا پس از توقف تولید‌ آیفون 13 آیفون های 14 و 15 و 16 ریجستر می شود؟

شرکت اپل در کنفرانس سپتامبر 2024 شانزدهمین نسل از گوشی های آیفون را معرفی کرد که قابلیت های فوق العاده از جمله پشتیبانی از سرویس های هوش مصنوعی و فیلم برداری سینمایی را دارد، با عرضه این محصول شرکت اپل از طریق سایت رسمی خود توقف تولید سری آیفون 13 را رسما اعلام کرد و بدین ترتیب گوشی آیفون 13 آخرین نسل از تلفن های هوشمند اپل خواهد بود که در ایران مجوز ثبت ریجیستری و تعرفه مشخص گمرکی برای واردات را خواهد داشت و از این رو سرنوشت گوشی های آیفون در بازار داخلی بسیار مبهم شده است.

از سال 2022 به بعد که آیفون های سری 14، 15 و 16 توسط شرکت اپل معرفی شدند، این مدل ها تاکنون به لحاظ رجیستری و تعیین تعرفه گمرکی به منظور واردات با مشکلات و موانع زیادی روبرو شده اند و مشخص نیست که آیا آیفون سری 16 هم به همین سرنوشت دچار می شود یا خیر

آیا پس از توقف تولید‌ آیفون 13 آنتن آیفون های 14 تا 16 وصل می شود؟

اما در هفته اخیر صحبت هایی از سوی ریاست انجمن تلفن همراه منتشر شده است که بسیاری از واردکنندگان را به رجیستری و تعیین تعرفه گمرکی برای گوشی های آیفون 14 تا 16 امیدوار کرده است.

عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن تلفن همراه به خبرنگاران گفت: ”اگر قرار باشد که ممنوعیت واردات گوشی های آیفون برداشته شود نیاز به بعضی تغییرات گمرکی دارد. تعرفه گمرکی واردات باید افزایش پیدا کند و چند نهاد، وزارتخانه و کمیسیون اصل 90 درگیر این موضوع خواهند شد.” و در ادامه به این نکته اشاره کرد که مسئله رجیستری آیفون با توجه به افزایش تعرفه ها در آینده نزدیک منتفی نخواهد بود.

همچنین در جریان مراسم افتتاحیه کنگره موبایل ایران نیز (که در روزهای پایانی تابستان برگزار می شود) معاون وزیر صمت در ارتباط با موضوع رجیستری موبایل گفت ”دولت نمی تواند مردم را از مصرف موبایل خاصی محروم کند” و در ادامه خاطر نشان کرد ”وزارت صمت مخالف واردات آیفون نیست و از اردیبهشت ماه سال جاری درخواست و نظر خود را کتبا به نهادهای مسئول در رابطه با رجیستری اعلام کرده ایم” این گفته ها امید به تغییر رویه دولت برای رفع ممنوعیت آیفون های نسل جدید را دو چندان می سازد.

 بسیاری از کارشناسان افزایش تعرفه برای تلفن های همراه گران قیمت را پیش بینی می کنند که به نوعی می توان، این افزایش تعرفه از سوی نهاد های دولتی در ماه های آینده، را به عنوان نشانه ای مبنی بر آغاز فرایند رجیستری آیفون های سری 14 به بعد در نظر گرفت.

همچنین دلایل دیگری که احتمال رجیستری را تقویت می کند، فشار کسب و کار های وابسته به فروش آیفون، پس از خالی شدن بازار از آیفون های 13 و حجم بالای تقاضای بازار داخلی برای این برند دانست، از سوی دیگر جبران حجم بالای تقاضا در دو سال اخیر منجر به قاچاق مدل های 14 و 15 شده که ضرر بزرگی را به لحاظ اقتصادی برای دولت ایجاد کرده است، از این رو احتمالا دولت در جهت رفع این مشکلات، امکان واردات و رجیستری آیفون های 14 به بعد را فراهم سازد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و دسترسی به آموزش ها و اخبار جدید دنیای اپل به صفحه ما در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید:

اینستاگرام اپل ان آی سی

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت